Voor Wie

Uitlening

BOOM leent materialen uit voor ouderen, mensen met een vorm van dementie en mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel.
De collectie van BOOM is hier specifiek op samengesteld.

Materialen kunnen geleend worden door mantelzorgers, familieleden, vrienden of anderen die met deze mensen samenleven of werken.
Zij kunnen, als particuliere lener, elke twee weken een keuze maken uit alle materialen behalve de grote (Oud-Hollandse) spellen.

Verzorgers, logopedisten, activiteitenbegeleiders en vrijwilligers vanuit instellingen kunnen ook bij BOOM terecht.
Zij kunnen maandelijks, als beroepsmatige lener, een keuze maken uit alle aanwezige materialen.
Themakisten worden apart berekend.

Wisselcollecties

Een wisselcollectie is een verzameling BOOM-materialen die u voor een half jaar leent en vervolgens zelf uitleent aan uw clienten/bezoekers. Na zes maanden wisselt u de materialen om voor nieuwe. Met een wisselcollectie kiest u steeds de materialen die interessant zijn voor uw clienten op dat moment. Deze leenvorm is geschikt voor bijvoorbeeld Steunpunten Mantelzorg, Alzheimercafé's en bibliotheken. Er kan uit alle materialen, behalve de grote (Oud-Hollandse) spellen, gekozen worden.

Strippenkaarten

U bent een zelfstandig werkende (activiteiten)begeleider en gebruikt de ene keer veel en de andere keer wat minder materiaal en dat ook nog eens wisselend in leentijd. De ene keer een week, de andere keer een maand.....
Voor u heeft BOOM een strippenkaart: u koopt tussen de 45 en 100 strippen en elke keer als u een materiaal leent wordt er één strip van uw kaart gestreept. Houdt u materiaal langer dan 2 maanden dan kost u dat een extra strip. Er kan uit alle materialen -behalve de grote (Oud-Hollandse) spellen - gekozen worden.

Heeft u andere wensen? Neem contact met ons op. Samen kijken we naar uw vraag en onze mogelijkheden.